איך בוחרים קבלן שיפוצים, ומה ההבדל בין אנשי המקצוע ?

אצל כל אחד מאתנו בשלב מסוים בחיים מתעורר הצורך בשירותיהם של שיפוצניקים.

בישראל התחום רחב ביותר ולא מעט חובבנים מנסים לשכנע אותנו במקצועיותם המפוקפקת.

קבלנים מקצועיים הם אלו שכבר ניסיון רב מאחוריהם ורבים מהם בוגרי מגמות מקצועיות או קורסים מקצועיים שבהם למדו את היסודות החשובים של המקצוע שבו הם עוסקים.

אם מחפשים רק מחיר זול בצורה לא ריאלית הרי שאין בכלל מה לדבר על מקצועיות ושירות ברמות גבוהות.

כדאי לנסות ולעמוד על איכותם של אותם אנשי מקצוע להם אתם זקוקים, ויש כמה דרכים לעשות את זה.

בעלי מקצוע טובים מותירים רושם חיובי בתום העבודות ולכן המלצות מאנשים שאצלהם ביצעו עבודה מסוימת יכולות להיות אמינות ביותר.

השלב הראשוני של הצעות מחיר חייב להיות מלווה בהמלצות מתאימות או היכרות עם עבודותיו הקודמות של אותו שיפוצניק.

לנו כחברה מספר לא מבוטל של פרוייקטים מוצלחים ומתמחים בבנייה ושיפוצים מזה שנים רבות ובין המובילים בתחום בישראל !

מה ההבדל בין הקבלנים ואיך נדע שבחרנו נכון?

השאלה, איך לבחור בעל מקצוע, נשמעת קצרה אבל התשובה לא ממש כזאת.

חלק גדול מנותני השירות לא בהכרח מקצועיים והמון פעמים התוצאות נמוכות.

מקצוען הוא כזה שעבר מספר רב של פרוייקטים ובידו ניסיון רב בביצוע עבודות בתחום .

הוא לא אחד שאחרי הפעם הראשונה שבה החזיק מברשת צבע ביד החליט לתת לעצמו את התואר, בחירה נכונה תבטיח את איכות העבודות.

קבלני שיפוצים ותיקים כבר יודעים עם איזה חומרים כדאי לעבוד ואיך להגיע לתוצאות שלא יהפכו לגרועות אחרי זמן קצר.

בכדי לבחור נכון כדאי לבחון את התוכניות של איש המקצוע ולבדוק אותם מבלי להתבייש, כך הבחירה תיהיה נבונה ביותר.

מי מבטיח שאחרי העבודה לא יצוצו בעיות ?

כולנו רוצים שהעבודות שבוצעו עבורנו יישמרו לטווח ארוך כמה שיותר, אחרי ביצוע העבודה מה מבטיח שאנחנו מוגנים מבעיות בהמשך ?

הגיע השלב שבו מסתיימות העבודות והעובדים מפנים את הבית אחרי שסיימו את המלאכה.

כאן נמדדים אנשי מקצוע רציניים בכך שהם משתדלים שלא להשאיר אחריהם כל זכר לחומרים שבהם השתמשו ולשאריות אחרות.

בעלי מקצוע רציניים לא רק שמצליחים למזער למינימום את אי הנוחות שמהם סובל המשפץ או מי שבונה הרחבה לביתו, אלא שהם גם מצהירים כי הם אחראים על טיב עבודתם לתקופה מסוימת.

הם יודעים שהתוצאות המרשימות יישארו למשך זמן רב ולכן הם אינם חוששים להבטיח תקופת אחריות.

בסופו של דבר הכל מתחיל בבחירה נכונה !

החל ממוצא פיו של אותובעלמקצוע  ועד לדרך שבה הוא מסיים את עבודתו.

דוגמא לבעיות שצצו בזמן עבודה והגיעו לבית משפט

שיפוצניק ביקש מבית המשפט לאפשר לו לתקן את הליקויים שהתגלו בדירת התובעים, בטענה שלא ניתנה לו הזדמנות נאותה לבצע את התיקונים, ואילו הדיירים טענו כי החברה הקבלנית לא נענתה לדרישות התיקונים ששלחו לה.

השופטת קבעה בהחלטתה ונימקה כי נקודת המוצא בכל העסקה היא שעל מבצע העבודה חלה חובה למסור את הדירה ללא פגמים וליקויים.

והיה והתגלו ליקויים, כפי שקרה בתיק זה, הרי על הקבלן להיענות לדרישת הדיירים ולתקנם "בהקדם האפשרי, כפי שהוא מחוייב על פי ההסכם, והוראות הדין".

עוד טען מבצע העבודה, כי הדיירים לא טענו בדבר כל הליקויים והוסיפו ושינו טענותיהם.

ייאמר במאמר מוסגר, כי הודעה על הליקויים אינה חייבת לכלול בחובה את כל הליקויים, וזאת מהסיבה הפשוטה שהמידע בדבר הפגמים והליקויים, ובדבר כל אי ההתאמות לתקנות ולתקנים, מצוי כולו בידי המבצע ואינו ידוע כלל לדיירים.

הרי איש המקצוע הוא אשר מחויב על פי החוקים והדינים לבנות כיאות את הדירה, כפי שנאמר לעיל.

הרי רק בידיו מצויים המסמכים המבהירים אילו בדיקות תקן עברו המוצרים והמרכיבים השונים של הדירה, ומהן תוצאות בדיקות אלו וכן היכן נרכש כל מוצר ואילו ספקים וקבלני משנה סיפקו ועבדו באתר.

הרי הקבלן הוא אשר בחר והעסיק מומחים בשלבי התכנון והבנייה של הבית – לרבות מהנדסים, אדריכלים, מפקחים, והוא האחראי על טיב עבודותיהם כלפי הדיירים.

דוגמאות לעיצובים מדהימים

נגן וידאו

דחיית הבקשה לביצוע עבודות הגמר ותיקונם

בהחלטה מנומקת, המושתתת על פסק דין של בית המשפט העליון ועל ספרו של פרופ' איל זמיר [חוק המכר דירות], פסק בית משפט השלום בעפולה כי בנסיבות שהתקיימו, אין למבצע העבודות כל זכות לתקן את דירת התובעים.

מדובר בת"א 1191/02, בש"א 558/03.

ולסיכום, ציטוט מפסק הדין המסכם את החלטת השופטת ומניעיה:

"גם בהנחה שצודקת המבקשת בטענתה כי על רוב הליקויים הנטענים נודע לה לראשונה מחוות הדעת שצורפה לכתב התביעה, אין בטענה זו כדי להושיע את המבקשת".

כתב התביעה הוגש בתאריך הנ"ל. המבקשת הגישה את כתב הגנתה בתאריך שצויין, כך עברו להם כ- 18 חודשים מאז שנודע למבקשת אודות אותם הליקויים, אך במשך כל התקופה הנ"ל לא פעלה המבקשת לתקנם מצד השיפוצניק ולא הראתה כל נכונות לעשות כן.

המסקנה המתבקשת מהשתלשלות העניינים כפי שצוין לעיל, וכפי שעולה ממכתבי המשיבים למבקשת, היא כי המבקשת קיבלה הזדמנות סבירה ונאותה לערוך את התיקונים ולבקשם ממבצע העבודה.

אך היא לא ניצלה הזדמנות זו כיאות.

הלכה פסוקה היא, כי אין לתת למוכר הזדמנות נוספת לתקן במהלך ההליך המשפטי אם הוא קיבל הזדמנות נאותה לפני כן. (ראה: פ"ד מעונות הנ"ל וראה גם דעתו של אייל זמיר אשר צוטטה שם).

בנסיבות, מתן הזדמנות נוספת למבקשת היא בבחינת הכבדה שאינה סבירה על המשיבים."

לסיכום : בזמן בחירת קבלן לניהול פרויקט שיפוץ וודאו כי אתם בוחרים היטב את איש המקצוע הטוב ביותר עבורכם אשר ילווה אתכם לאורך כל הדרך בנאמנות !